• 2018.07.24.
  • Dorina

Forgolódsz az ágyban egész éjszaka, a lepedő már egy csomóba gyűrődött alattad, a hátadon folyik a víz és bár kimerült vagy, mégsem tudsz elaludni. Ha mégis, hajnal háromkor pocsolyává olvadva ébredsz és kezdődik az egész elölről…

A meleg nagy ellenség, ha a pihentető alvásról van szó. 24 fok felett nehezen szunnyadunk el. Igazából a “tökéletes” hőmérséklet a kutatók szerint a 15-20°C pihenéshez.

Mit tehetünk, ha túl meleg van a szobában és nincs légkondicionálónk?

1. Légy egy napra vegán

Vacsorára zöldségeket, gyümölcsöket egyél! Kerüld a nehéz ételeket, húsokat és a mindenféle adalékanyagokat tartalmazó termékeket. Minél könnyebben emészted ugyanis meg a gyomrodba került dolgokat, annál kevesebb hőt termel a szervezet a folyamat során. Bónusz, hogy a sütőt sem kell bekapcsolnod hozzájuk!

2. Válaszd a szatént

A pamut-szatén bár csak a szövésében különbözik a pamut-vászontól (a szaténé sűrűbb, ezért simább a felülete), ez mégis hatalmas különbség, amikor az ideális hőérzet kialakításáról van szó. A hűvös tapintású szatén a legjobb barátod lesz nyaranta. Kerüld a téli anyagokat - a gyapjút, vagy a flanelt -, mert melegek. Továbbá a gyengébb műszálakat is felejtsd el - kánikulában ugyanis különösen fontos a bőr megfelelő szellőzése és az izzadság-elvezetés, különben könnyen ekcéma, vagy más bőrirritáció léphet fel.

szatén ágyneműhuzat kék mintás ágyneműhuzat

Egy paplannal alszol egész évben?

Nem ajánljuk! 3 különböző évszakra készülnek paplanok - nyárra, télre és az átmeneti hónapokra. Ha a lakásod nyaranta nagyon felmelegszik, akkor mindenképp ajánlott egy nyári darabot beszerezni, ami sokkal vékonyabb és könnyedebb, mint a másik két kategória termékei. Persze ez a tanács inkább a “hűvösebb” nyári napokra vonatkozik, a legforróbb éjszakákon egy lepedővel, vagy egy üres huzattal érdemes takarózni.

3. Aludj, akár egy fáraó

Az ókóri Egyiptomban a fáraók egy nedves lepedőt raktak maguk alá. A párolgó víz hőt von el a környezetétől, így hűtve le a levegőt. Hogyan csináld? Öblíts és centrizz ki egy lepedőt, vagy egy törölközőt a mosógépben! Elég, ha nedves, nem akarsz mindent eláztatni. Tegyél egy száraz törölközőt a matracra, maj rá a vizes lepedőt! Tölts egy tökéletes éjszakát az uralkodói fekhelyeden és gondolj kárörvendve a sok forgolódó álmatlanra!

4. Víz mindenhol

Ha a vizes lepedőt az ágyon túlzásnak érzed, terítsd csak az ablakra, vagy az ablak elé. Így az a kicsi kis huzat, ami onnan érkezik már lehűtve ér el téged. Hasonló hatása van annak is, ha lefekvés előtt hideg vízzel felmosol. A párolgás hőt von el továbbra is.

5. Sötétíts napközben

Nem túl boldogító látvány a sötét szoba, de hasznos! Ha kizárod a napsugarakat, kevésbé melegszik fel a szoba, így kisebb kánikulával kell harcba szállnod éjszaka.

6. Fagyaszd le az ágyneműidet

Alvás előtt 5-10 percre rakd a mélyhűtőbe az ágyneműidet! Nem csupán egy csodás, hűvös fekhelyet nyersz ezzel a húzással, hanem a bennük élő baktériumokat és atkákat is mind elpusztítod, mivel azok nem bírják a hideget.

Ugyanezt a módszert egyébként a kényesebb ruhadarabokra is sokan javasolják, amelyeket nem szeretnél túl sokszor mosni, nehogy kinyúljanak, vagy elkopjanak (pl. farmernadrág). A foltokat ugyan nem szedi ki a módszer, de minden más szempontból felér egy mosással!

Egy dologra azért vigyázz - egy zacskóban, lehetőleg vakuumosan záródóban hűtsd a textileket, hacsak nem élsz-halsz a mirelit pizza és -borsó illatáért!

7. Csinálj kereszthuzatot

Ha van rá lehetőséged, aludj nyitott ablaknál. Ennek előnyeiről és hátrányairól az alábbi cikkben olvashatsz: Aludnál nyitott ablak mellett?

+1. Ha pedig végképp nem tudsz aludni, akkor töltsd az éjszakát ágynemű vásárlással az oldalunkon!

Alberti Dorina